דיקור – אקופונקטורה

דיקור סיני פתיה

תאור קצר

טיפול באמצעות דיקור – אקופונקטורה

הרפואה ההוליסטית מסתמכת על הידע והעושר של הרפואה הסינית, רפואה בת למעלה מ4000 שנה. כבר לפני אלפי שנים היו בסין ספרים שפירטו כיצד לאבחן נכון את הפתולוגיה ממנה סובל המטופל, והיכן יש לדקור בכדי להשיב אותו לאיזון.

תחילתו של הדיקור היה בצבא הסיני בתקופת הקיסרות לפני אלפי שנים. לכל מחלקה או קבוצת חיילים כזו או אחרת היה אמון רופא. הרופאים היו מתעדים ברשימות מפורטות אודות הפציעות בהן הם טיפלו. רופאים אלו שמו לב כי חיילים שנפגעו מחץ או מחנית דיווחו מדי פעם על הקלה והטבה בתופעות ומחלות שמהן סבלו – וזאת מבלי שיהיה שום קשר הגיוני הנראה לעין בין פגיעת החץ לשיפור במצבו של החייל. מקרים בהם חייל נפגע מחץ ברגלו וכאב שיניים ממנו סבל נעלם, פגיעה בברך הביאה לפתרון לשלשולים ועוד כאלה וכאלה דיווחים שתועדו ונאספו לחצר הקיסר.

לאחר איסוף הנתונים באו הרופאים והצליחו למצוא הקשרים בין מקרים דומים. בשנים הבאות הכניסה סין את תושביה למערך ניסוי רב שנים וכך פותחה לה שיטת הריפוי הידועה כיום בשם "דיקור" או בשמה הרשמי "אקופנקטורה". השיטה משמשת לצורך ריפוי והשבה לאיזון.טיפול בדיקור

בתחילה סומנו 365 נקודות דיקור, כאשר כל אחת מהן נמצאת על מרידיאן (ערוץ אנרגיה – צ'י). כיום ידועות מעל 1000 נקודות דיקור.

הדיקור משמש לטיפול במגוון רב של בעיות בריאותיות מודרניות רבות בהן – כאבים באיזורים שונים בגוף (גב, צוואר, גפיים), הצטננות, כאבי ראש (גם מיגרנות), טיניטוס, בעיות עיניים, שקדים מוגדלים, נודולות, התייבשות, בחילות\הקאות, בעיות נשימה, אימפוטנציה, מחלות עור, חוסר פיריון (וגם תמיכה לנשים הרות ובלידה), סינוסיטיס, בעיות עיכול ועוד בעיות בריאותיות רבות.

בדיקור אין אנו מחדירים משהו לגוף שלא היה קיים בו, אלא אנו רוצים להשיב את האיזון האנרגטי והזרימה הנכונה של הצ'י בגוף.

X