עצבים

נכון, אנחנו עם חם וחלק מהיותנו זה רגעים של כעס, כמו כל רגש אחר – שמחה, עצבות, דאגה, פחד ועוד, אבל אם נתעל רגשות אלה הם יבנו אותנו ויחזקו אותנו ולא יהרסו אותנו.
בכעס יש הרבה יכולת לשינוי. כשהאדם נמצא באיזון יחסי, דברים שיעוררו בו כעס ידרבנו אותו לפעולה – אם משהו לא צודק, הוא מתגייס בשביל לשנות. "איזה שינוי אני עושה בעולם הזה?" "מה אני משאיר פה?" כשהכעס מאוזן הוא מפעיל אותנו לעשות שינוי.
מנגד אנו רואים התמודדות שלילית קשה, פתולוגית עם כעס – אנשים נאחזים בכעס. מריבות משפחתיות, זוכר כל מילה, מפרש אותה, חושב שיש אינטרס לכל דבר. התנהגויות שתוקעות אנשים חיים שלמים בתוך מרמור, כעס, קיפוח, קנאה.
אז מה עושים כדי להתמודד?
אפשר לעשות פעילות גופנית, תרגילי נשימה, יוגה, מדיטציה, לצעוק (לא לעשות את זה על אף אחד אלא כשאתם לבד בים – לצעוק לאינסוף), לבצע כל פעילות שעושה לכם טוב ומרגיעה את הנפש. (תופתעו או שלא – גם שינויים בתזונה ישפיעו על מצב רוחכם).
כשאני מוצא את עצמי כועס או עצבני (כן, גם אני יודע להתעצבן חח) אז אני שם במבער שמן לבנדר או מרווה מרושתת. עושה מקלחת לנקות מעלי את כל האנרגיה שפחות מתאימה לי, שומע מוזיקה. וכמובן, משתדל להתרחק מהגורם שהוציא אותי משלוות הנפש שלי (תראו את הבחורה בתמונה – לראות וללמוד).
ואם בכל זאת אתם מרגישים שאתם תקועים בתוך הכעס, שהוא הופך לחלק יותר מדי מרכזי ביומיום, (או בכל רגש אחר שלא ממשיך הלאה) – טיפול סיני יעשה פלאים במצב זה.
בואו, נעשה אבחון מסודר, מדויק ונכון עבורכם,לקביעת תור-
X