למון גראס

למון גראס או אם נרצה עשב הלימון הוא צמח הגדל לגובה, דומה מעט לבצל ירוק ובעל עלים מחודדים בקצוות, בעל ארומה רעננה ולימונית וטעם הדרים -שכיח מאוד בתבשילים במטבח האסיאתי. כל שהוא זקוק לו כדי לגדול- הם מים ושמש!
הרי לכם כמה עובדות מעניינות עליו (שאולי יפתו אתכם לצרף אותו בגינה (או לפחות לצרוך אותו יותר):
עשיר בנוגדי חימצון חזקים ובעל יכולת אנטי דלקתית ואני בקטריאלית, לכן משמש הרבה לניקוי של הגוף – מבפנים ומבחוץ למשל בקרמים שונים המיועדים לעור שמנוני ודאודורנטים. כמו כן, מאחר והוא צמח משתן הוא יעיל בתהליכי ניקוי מאחר והוא מסייע בפינוי מהכבד, שלפוחית השתן ועוד. אך שימו לב שאתם לא צורכים מינון גבוה מדי, והתייעצו עם מומחה בתזונה/ נטורופת/ מטפל מוסמך.
מאחד מזני עשב הלימון מופק שמן הציטרונלה, שידוע כמחטא ומשמש כחומר דוחה יתושים.
שתיית תה עם לימונית עשוי לעזור בטיפול בזיהומים בחלל הפה, ומחקרים אף הראו שהשמן האתרי המופק ממנו יכול להילחם בחיידק שעלול ליצור עששת.
יעיל גם למצבים של כאבי בטן, התכווצויות, שלשול, נפיחות, עצירות ובעיות עיכול שונות. (השמן האתרי יכול לסייע בהגנה על רירית הקיבה מפני נזקים של אספירין ואתנול, שעלולים לגרום לכיב קיבה במידה ונעשה בהם שימוש ממושך וקבוע).
מסייע ומקל במצב של צינון – שתיה של חליטה עם לימונית יכולה לסייע לפתוח את הגודש באף ושחרור מתחושת המחנק כאשר אדם מקורר. במצב זה ניתן להשתמש גם בשמן האתרי שלו על ידי עיסוי וגם כחלק ממנה מבושלת- והוא יועיל וישפר את ההרגשה.
X